Vanuatu diary

青年海外協力隊H27年度1次隊でVanuatuへ派遣されています。

English

あるレストランでイギリスの方とポルトガルの方と食事をすることがありました。

そこで気づいたこと

英語よりビスラマ語を話す方が気が楽になっている❗️

ああ駒ヶ根訓練所で英語を学習して、ネイティブの方と話すことへの度胸はある程度ついたはずでしたが、今や…
バヌアツ人と話す時は英語ではなかったので、皆さんと、話をするためにやっぱりもっと英語が話したい‼️と、思いました。
ということで英語を使うような場所を見つけて、話したいと思います。

ポルトガルの方とはビスラマ語で話しましたけどね 笑。

写真はないのですが、なんだか夢のような時間でした。

I had a chance to have dinner with some   
people from UK and Portugal.

I noticed that time.
I felt easily to speak Bislama than English.

Ah, I learned English in Komagane trainning center and I built up to gain courage to speak English before but… now…

Since I don't speak English with ni-Vanuatu, I wanted to speak English for talking with everyone.

That is why, I want to find the place which I speak English.

Although I talked to a portuguese in Bislama…

That was a wonderful time for me like dream although  I didn't take the photo.